Ново

Компании за кемпери, променящи представата за пътуването и живота на колела

24.09.2020

Тъй като наемите и покупките на кемпери продължават да растат, три стартъп компании променят основната схема за отдаване под наем, за да бъдат по-търсени и удобни за дистанционна работа.

През 2019 г. Асоциацията на кемпер индустрията (RIVA) отчете спад от 16% в доставките на кемпери на едро спрямо предходната година. Когато през март COVID-19 се разпространи в САЩ, тези продажби спаднаха още повече. Но почти толкова бързо, колкото паднаха, доставките на дребно започнаха и да растат. До юни доставките на кемпери в САЩ бяха най-високите от 2018 г. насам, достигайки 11% увеличение спрямо юни 2019 г.


Що се отнася до пандемията, е разбираемо защо хората търсят кемпери. Мнозина са загрижени за безопасността си при престоя в хотел и други места за настаняване - кемперите предлагат по-голяма гъвкавост. Както съществуващите, така и новосъздадените компании действат креативно по отношение на това как ще изглежда тази нова ера на пътувания. Това се дължи на факта, че хората започнаха да предпочитат така наречените «COVID кемпери» за дълги пътувания пред пътуванията със самолет. Животът във ван се приема като ново ежедневие. Това решение идва като отговор към компаниите, които преминават към дистанционна работа или напускат скъпите си офиси, за да се насочат към по-бюджетна опция. Ето как новите стартъп компании за наем на кемпер правят революция в индустрията, като са по-търсени и фокусирани към удобствата за работа от разстояние.



1. Предлагат социално отдалечени ваканции



Кемперите на Cabana съчетават стилен дизайн с всички удобства, които обикновено бихте намерили при наема на жилище - от телевизори с плосък екран и матраци с мемори пяна до бани и безплатен Wi-Fi. Това, което отличава компанията, са безконтактното чекиране и при поискване, портиер, което улеснява пътуването за първи път в кемпер на открито.

Според Кубли пандемията напълно трансформира клиентската база на компанията. „Откакто препоръките за оставане вкъщи влязоха в сила в Сиатъл, в Cabana се наблюдава 400% увеличение на резервациите, като по-голямата част са от местни клиенти, търсещи начин за безопасна почивка извън града, съобразена с правилата за социално дистанциране.“

„Интересът ми към пътуванията с кемпер се увеличи по време на пандемията, защото исках да пътувам в страната и да съм сред природата, но опитът да планирам престоя в хотели, беше труден и стресиращ“.

Въпреки че повечето хотели са въвели нови санитарни практики в съответствие с насоките на здравните власти, хотелите се нуждаят от значително повече хигиенизиране, отколкото къмпинг ван, поради по-голям брой контактни повърхности и общи пространства.

Лора Едмъндсън, консултант по устойчивост в бизнеса, която е също и дигитален автор, живее на пълен работен ден в своя персонализиран Ford Transit Connect. Тя обаче избягва да пътува в микробуса по време на пандемията, защото не иска „да допринася за разпространението на COVID“. Вместо това Лора избира да паркира в къщите на приятели или в къмпинги. Въпреки липсата на мобилност, Едмъндсън е благодарна за достъпността и гъвкавостта, които животът в нейния ван ѝ е позволил във времена на несигурност.



2. Осигуряват алтернативно жилище



През 2019 RIVA съобщи, че над един милион души в САЩ живеят в кемпери. Тези цифри нарастват, тъй като пандемията даде тласък на повече хора към постоянния живот във ван, във времена, когато много работни места предлагат дистанционна работа, а градовете са най-горещите точки на на COVID-19. Тези фактори, в съчетание с нарастващите разходи за жилища, могат да доведат до това кемперите да станат предпочитани и достъпни алтернативни форми за дългосрочно настаняване.

„Превозното средство вече не е просто начин за придвижване. Сега то е истинска къща, която клиентите търсят“, казва Пол Обер, съосновател на Mybushotel, компания, превръщаща старите училищни автобуси в автобусни хотели или 'Бус-хотели'. Това са кемпери, проектирани с персонализирани шкафове, дневни, кухни, спални, бани и покривни тераси. Някои са оборудвани със слънчеви панели, бойлери и други приспособления, които им позволяват да бъдат независими от свързването към вода и електричество.

Преди пандемията, клиентите на Mybushotel били предимно международни туристи, които наемали автобусите кемпери, за да обикалят Северна, Централна и Южна Америка. Когато резервациите за наем намалели значително заради ограниченията за пътуване по време на COVID-19, компанията коригира фокуса си изцяло към ексклузивната продажба на персонализирани превозни средства.

„Получихме повече от 400 заявки от май до август за нашите 'Бус-хотели'. Много хора обмисляха възможността да променят начина си на живот, а COVID-19 беше добра възможност да я осъществят “, казва Обер.



3. Възползват се от тенденцията за дистанционна работа



Междувременно, новата компания Kibbo, която създава кемпер паркове, насочени към работещи хора, с работни пространства и общности, ще привлече първите си членове през септември. „Замисляме се как можем да използваме кемпери и общи помещения, за да създадем нов модел за гъвкаво жилище за няколко години“, казва главният изпълнителен директор Колин О’Донъл.

Kibbo се позиционира като „алтернатива на традиционния апартамент“. В допълнение към предлагането на микробуси под наем, Kibbo е отворен за членове, които вече имат свои собствени микробуси. Компанията се надява да привлече авантюристи, които ще допринесат активно за създаването на общност, базирана на споделени външни пространства.

Стартиращите в бизнеса с кемпери компании като Cabana, Kibbo и Mybushotel виждат бъдещето на кемперите, съсредоточено около дигиталните номади, нуждаещи се от възможности за дистанционна работа.

О'Донъл от Kibbo казва: „В момента над 60 процента от американците работят от вкъщи. Ние питаме: Защо да не работите от където поискате? Защо плащате наем в град или предградие до вашата работа, когато вече не е необходимо да пътувате до работното място? Ние предлагаме гъвкавостта да живеете и работите откъдето пожелаете, сред природата или в града, като сменяте местоположението си, когато поискате, и в същото време да сте част от международна общност.

Тенденцията за създаване на устойчива кемпер общност е това, което О'Донъл се надява да продължи дълго след приключване на пандемията.



4. Стават по-достъпни



В допълнение към пътуващите, търсещи социално отдалечени ваканции, и новия сектор от дистанционно работещите, които живеят постоянно в кемпери, има и трета група, интересуваща се от кемпери по друга причина: финасова достъпност.

Наташа Ван Хорн е медик, постоянен обитаел на кемпер от месец юли насам и майка на петгодишно дете. Тя разглежда вановете като средство за непрекъснато пътуване с ограничен бюджет.

„Алтернативният начин на живот, в моя случай живота в кемпер, е финансова глътка свеж въздух. Той предоставя възможност за изплащане на дългове, спестяване на пари за бъдещ дом и създаване на красиви спомени по пътя" казва тя.

Самотната майка обикаля страната с дъщеря си, която образова в домашни условия. Освен че микробусът удовлетворява мечтата на Ван Хорн да пътува постоянно, той дава на семейството ѝ нещо още по-добро: „Дишам по-лесно, знаейки, че мога да спестя пари за образованието на дъщеря си в колеж.“

Адаптивността на Cabana, Kibbo и Mybushotel може да се отплати изключително много, особено ако продължават да се фокусират върху обслужването на нови кемпер ентусиасти. От осигуряването на безопасно пътуване до предоставянето на жилища за работещите дистанционно, тези компании илюстрират една по-голяма и по-постоянна промяна към мобилен живот.



„COVID ни показа, че градовете могат да се променят за една нощ, но тук не става въпрос само за пандемията“, казва О’Донъл. „Когато всичко се променя - потребителски тенденции, икономически възможности, климат, здравни ситуации - имате нужда от услуги, които могат да се адаптират и да реагират гъвкаво“.



Източник - тук




Подобни статии: