Ново

Възраждането на отворените офис пространства

19.10.2020

Началото на отворените офис пространства бива поставено през 2005 г., когато Google прави реконструкция на главния си офис в Калифорния. По това време новият архитектурен дизайн на компанията олицетворява просперитета ѝ. Редица други корпорации от Силициевата долина последват примера на Google и също въвеждат отворените офис пространства. Моделът изглеждал революционен, но се оказва, че бил известен още в Древен Рим.


От къде започва всичко?


Има доказателства, че отворените офиси съществуват още от времето на древните римляни. Те представлявали помещения, в които се вършела само делова работа.

Със строежа на все повече небостъргачи в САЩ и навлизането на други по-модерни технологии, офисите претърпели промени. Вече били смесица между широки отворени пространства и частни помещения. Тази тенденция продължила до средата на 60-те, но достигнала своята кулминация през 80-те. Всеки служител имал свое пространство, оградено от големи фабрични стени. Хората се чувствали отчуждени едни от други, а стените им създавали усещането, че са „в капан“.


Съвременният подход


Навлизането на технологиите във всеки аспект от живота налага промяна в работните пространства. Интернет и мобилните устройства позволяват да се работи отвсякъде. Компаниите поощряват тази мобилност, като правят всяко кътче от офиса подходящо за работа. Използват се различни цветове, много светлина, отговарящи на динамичната среда.


Учени от Университета в Аризона стигат до заключението, че работещите в отворена офис среда са по-активни физически с 32%. Те също така изпитват с 14% по-малко стрес в сравнение със служителите от затворени офиси.


Как да сме по-продуктивни в споделения офис?


На пръв поглед отворените офиси изглеждат изключително иновативни и неангажиращи. Повечето проучвания доказват точно обратното. Въпреки това има лесни начини, по които да се дистанцирате от разсейващата среда и да увеличите собствената си продуктивност:


1. Слушалките са идеалният вариант за постигане на целта. Слушайки подходяща музика, може да се концентрирате по-добре върху задачите си. Това ще покаже на колегите ви, че сте задълбочени в работата си и не желаете да бъдете прекъсвани – гарантирано спокойствие!


 2. Обедната почивка или следобедното кафе са моменти, които задължително трябва да прекарате далеч от бюрото си. Отделете това време за себе си, за да се освежите и пречистите ума си. След като сте разпуснали, ще се върнете на работа по-енергични и съсредоточени.


3. Ако поставите растения на работното си място или пък други вещи, които ви създават положителни емоции, ще може да презареждате ума си ефективно. Просто отделете очи от екрана за няколко секунди или минути – те ще си вземат глътка свеж въздух. А растенията наистина ще направят въздуха наоколо по-чист!


4. От друга страна, неограничените възможности за комуникация в отворените офис пространства също имат своите предимства. Понякога разпускането може да е под формата на приятен разговор с колега, шега, раздвижване из офиса или просто окуражаващ поглед. Човешката близост е толкова утешителна!


Споделените офиси и COVID-19


Заради разпространението на COVID-19 вече настъпиха промени в отворените офиси, като налагането на по-голяма дистанция на служителите. Въпреки това експертите не прогнозират връщане към офис кабинките. Според тях коронавирусът е по-скоро тест, който ще ни покаже какво работи в отворените офис пространства и какво има нужда от подобрение. По този начин ще можем да превърнем работното място в най-добрата му версия досега.


Гъвкавостта, липсата на бариери и естетиката на интериора са едни от най-големите плюсове на отворените офис пространства. Неограничената комуникация между служителите е предпоставка за по-честа разсеяност, но и за обмяната на идеи, създаването на добри приятелства и сплотени екипи. Споделените офиси удовлетворяват нуждата ни от общуване и гарантират мобилна работна среда, което е предимство за всеки служител.


Ако желаете да разчупите работната си среда - експериментирайте, като посетите някое от нашите co-working пространства. Най-голямото им предимство е централната локация - свържете се с нас на телефон +359 889 990 853 или ни пишете на office@braintrust.bg Ще се радваме да Ви видим!
Можете да използвате нашите локации като корпоративен адрес за фирмата ви. По този начин наши служители ще се грижат ежедневно за кореспонденцията на бизнеса ви, а на Вас няма да Ви се налага да наемате пространство.





Подобни статии: